Reklama
Naszą witrynę przegląda teraz 108 gości 
Reklama
Reklama
Reklama
Co nowego?
Tydzień Zdrowego Żywienia w bibliotece – spotkanie autorskie z Moniką Oworuszko PDF Drukuj Email
15 listopada 2017 roku odbyło się kolejne spotkanie autorskie z panią Moniką Oworuszko, autorką serii książek dla dzieci o zdrowym odżywianiu „Walenty i spółka”, tzw. kryminałków dietetycznych. Tym razem pretekstem do niego był obchodzony w naszej szkole Tydzień Zdrowego Żywienia. W zajęciach z pisarką uczestniczyli uczniowie klas pierwszych i trzecich. Najmłodsi uczestnicy poznali bohaterów książek o przygodach Walentego, dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy na temat zdrowego odżywiania oraz rozwiązywali różne quizy dotyczące prezentowanych książek. Trzecioklasiści wspólnie z gościem, na podstawie ostatniej książki pt. „Walenty i spółka podróżują w czasie” prześledzili historię jedzenia. Porozmawiali też o zdrowym żywieniu. Pisarka zaprezentowała okładkę najnowszej swojej powieści i obiecała odwiedzić nas ponownie. Pod koniec spotkania dzieci miały możliwość zadawania pytań, na które pani Monika Oworuszko chętnie odpowiadała. Po spotkaniu uczniowie mogli otrzymać dedykację oraz autograf autorki.

 
Projekt czytelniczy „Poczytaj ze mną” PDF Drukuj Email
Rozpoczynający w naszej szkole naukę pierwszoklasiści przystąpili we wrześniu do realizacji projektu czytelniczego „Poczytaj ze mną”, którego celem było motywowanie uczniów do czytania i rozbudzanie zainteresowań książką. Biorąc pod uwagę fakt, że dopiero zaczynają się uczyć czytać, ich projekt zakładał zajęcia, na których to inni będą im czytać. Wychowawcy klas realizując temat „Poczytaj ze mną nauczycielu” czytali cyklicznie książki z serii „Poczytaj ze mną”. Dzieci miały okazję zapoznać się z różnego rodzaju literaturą: baśnią, fantasy, kryminałem, reportażem, eposem. Na przerwach dwa razy w tygodniu młodszych kolegów odwiedzali siódmoklasiści i pod hasłem „Duzi czytają, mali słuchają” czytali fragmenty przez siebie wybranych książek. Dużym wydarzeniem dla pierwszoklasistów były zajęcia „Wszyscy czytamy dzieciom, czyli zapraszamy do czytania Panią Dyrektor”, na których maluchom czytały panie dyrektor: Anna Malinowska i Violetta Bukowska. Do akcji czytania włączyli się też wychowawcy świetlicy, którzy systematycznie czytali książki wypożyczone z biblioteki szkolnej. Ich hasłem było „W świetlicy mniej rozrabiamy, więcej czytamy”.
Chcąc zapoznać dzieci z biblioteką i jej funkcjonowaniem zaproszono je na zajęcia w Bibliotece Publicznej oraz „Wspólne czytanie na dywanie” w bibliotece szkolnej. Odbyło się też spotkanie autorskie z Hanna Niewiadomską autorką zbioru wierszy pt. „Bajczytanki Pani Hanki”.
Sami uczniowie na lekcji pt. „Książka z mojej półki” zaprezentowali własną, przyniesioną z domu książeczkę, czytaną ostatnio wspólnie z rodzicami. W klasach powstały kąciki czytelnicze.
W trakcie trwania projektu uczniowie wybierali „Książkę miesiąca” i robili do niej ilustrację. Potem wspólnie z wychowawcą omawiali, dlaczego ta książka podobała im się najbardziej”. Ze wszystkich prac klas pierwszych z 2 miesięcy wybrani zostali laureaci konkursu czytelniczo-plastycznego, którzy otrzymali nagrody.
Mamy nadzieję, że już niedługo nasi najmłodsi uczniowie zaczną samodzielnie sięgać po książki.

 
Projekt czytelniczy „Fantastyczna siódma klasa” PDF Drukuj Email
Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego uczniowie klas siódmych, nowość w naszej szkole, przystąpili do projektu czytelniczego „Fantastyczna siódma klasa”. Przeprowadzone zajęcia miały rozbudzić zainteresowania książką i zachęcić młodzież do częstego korzystania z biblioteki. Nauczyciele języka polskiego na lekcji „Fantastyczna klasa czyta fantastyczne książki…” przypomnieli, dlaczego warto czytać, wyjaśnili z uczniami, co to takiego powieść fantasy. Następnie chętni uczniowie na zajęciach „Fantastyczni autorzy fantastycznych książek” przedstawili sylwetki ulubionych pisarzy fantasy i ich twórczość. Chcąc bardziej zainteresować kolegów przygotowali plakaty, prezentacje multimedialne i wystawki książek. Zwrócili szczególną uwagę na klasyków tego gatunku: J.R.R. Tolkiena i C. S. Lewisa.
Uczniowie mieli również okazję przypomnieć sobie, jak korzystać z katalogu Mol Net+. Na lekcji informatyki pt. „Fantastyczne poszukiwania” nie tylko dowiedzieli się o nowościach w katalogu, ale również mieli szansę sprawdzić swoje umiejętności samodzielnego poszukiwania książek. Przygotowana na te okazję karta pracy nie tylko sprawdzała te umiejętności, ale również reklamowała najnowsze książki fantasy, zachęcając do ich przeczytania.
Uczniowie mogli zaprezentować na godzinie wychowawczej, pod hasłem „Fantastyczna giełda – fantastycznych książek”, pozycje godne przeczytania, które ich najbardziej zainteresowały. Uzupełnieniem reklamy czytania fantasy były prace wykonane na plastyce – „Najfantastyczniejsza fantastyka – okładka ulubionej książki”. Zaprezentowane w różnych miejscach szkoły efekty tej pracy nie tylko cieszą oko, ale również przedstawiają ofertę książek fantasy i zachęcają do sięgnięcia po nie.
Sposobem do zachęcenia nie tylko do czytania, ale i pisania była lekcja „Fantastycznie przeczytać własną książkę - SMOKOLANDIA – nie tylko czytamy, ale również…”. Młodzież zapoznała się z książką napisaną przez uczniów klas 5 – 7.
Najwięcej emocji wywołał jednak „Konkurs na najbardziej fantastyczną klasę siódmą”. W trwającym dwa miesiące konkursie trzeba było odszukać, jak najwięcej książek fantasy, znaleźć w nich postacie nierealne, fantastyczne i wypełnić specjalną kartę. Zainteresowanie było tak duże, a walka klas zażarta, że liczenie punktów trwało kilka dni.
A oto wyniki:

1 miejsce zajęła klasa 7B zdobywając 1272 pkt i tytuł „Najfantastyczniejszej klasy”
2 miejsce – 7C – 818 pkt.
3 miejsce – 7E – 701 pkt.
4 miejsce – 7D – 211 pkt.
5 miejsce – 7A – 126 pkt.

Medalistom gratulujemy!

 
Projekt czytelniczy „Zwierzęta kochamy i dużo o nich czytamy” PDF Drukuj Email
We wrześniu uczniowie klas drugich przystąpili do realizacji projektu czytelniczego „Zwierzęta kochamy i dużo o nich czytamy”, którego celem było kształcenie wrażliwości czytelniczej, motywowanie uczniów do częstego korzystania z biblioteki i nauczenie właściwego traktowania zwierząt. Na początek nauczyciele pod hasłem „Do serca przytul psa…” przeczytali książkę Adama Wajraka „Lolek”, odbyli z dziećmi rozmowę na temat: jak właściciel powinien traktować zwierzę. Przypomnieli również, że zwierzę czuje, cierpi i kocha. W trakcie zajęć pt. „Czytamy i się wzruszamy” uczniowie poznali bogatą ofertę książek beletrystycznych o zwierzętach, które można wypożyczyć w bibliotece szkolnej. Na przykładzie różnych powieści nauczyciele pokazali, że dzięki książkom można poczuć wiele emocji: radość, wzruszenie, czy smutek. Zapoznali też swoich uczniów z literaturą popularnonaukową, w tym poradnikami o zwierzętach domowych na lekcji pt. „Czytamy i wiedzę o pupilach zdobywamy”. Młodzi czytelnicy odwiedzili też bibliotekę szkolną i osiedlową, zapoznając się z ich propozycjami książkowymi w trakcie zajęć czytelniczych. Chcąc zachęcić do aktywności czytelniczej, w październiku, przeprowadzone zostały zajęcia „Czytamy i innym polecamy”, na których dzieci polecały innym książki o zwierzętach wypożyczone z biblioteki szkolnej i przeczytane przez siebie. Również wychowawcy świetlicy aktywnie uczestniczyli w projekcie, czytając systematycznie przez dwa miesiące zaproponowane przez bibliotekę książki o zwierzętach. W salach lekcyjnych zaktualizowano kąciki z książkami. Zakończeniem projektu był konkurs „Przeczytałem, pokochałem – konkurs na okładkę ulubionej książki o zwierzętach”. Autorzy nagrodzonych prac otrzymali nagrody.

 
Projekt czytelniczy „Każdy może zostać detektywem” PDF Drukuj Email
We wrześniu uczniowie klas szóstych przystąpili do realizacji dwumiesięcznego projektu czytelniczego „Każdy może zostać detektywem”, którego celem było zmotywowanie uczniów do czytania. Jako pierwsi zajęcia rozpoczęli poloniści tematem „Królowa kryminału jest tylko jedna, a jest nią… Agata Christie, ale nie zapominajmy o…”. Wyjaśniali z uczniami takie pojęcia jak: powieść kryminalna, detektywistyczna, przybliżyli uczniom klasykę powieści kryminalnych. Chętni uczniowie przygotowali wcześniej prezentacje, bądź plakaty i przybliżyli kolegom sylwetki najbardziej znanych autorów: Agaty Christie i Arthur Conan Doyle’a. Nauczyciele zaprezentowali też nowości i książki warte przeczytania.
Matematycy dostarczyli dowodu, że zagadki kryminalne można rozwiązywać wszędzie i na swoich lekcjach pod hasłem „Matematykę znasz – zawsze sobie radę dasz” zaprezentowali książkę „Zabójcza zagadka matematyka”. Wspólne z młodzieżą rozpoczęli śledztwo wykorzystujące wiedzę matematyczną i logiczne myślenie. Ukazali uczniom inną formę powieści kryminalnej - połączonej z zabawą matematyczną. Młodzi czytelnicy przeprowadzili też śledztwa na lekcjach historii – wykorzystując do tego książki z serii „Historyczne śledztwo” i poznając jeszcze inna formę książki, połączonej z grą edukacyjną. Na zajęciach z wychowawcami uczniowie zaprezentowali efekty swojej pracy „Tropimy, … co dawniej czytano, czyli przeprowadzamy wywiad z rodzicami, dziadkami:, „Co czytał/a, gdy miał/a 12 lat”. Przypomnieli też na lekcji „Czytam ja, czytaj ty” zalety czytania i zorganizowali giełdę tytułów, które warto przeczytać.
Chcąc ułatwić samodzielne wyszukiwanie książek w bibliotece, na lekcji z informatykiem, odbyły się zajęcia „Na tropie dobrego kryminału”, na których przypomniano, jak korzystać z katalogu MOL Net+. Sprawdzeniem końcowych umiejętności uczniów było wypełnienie karty pracy wykorzystującej okładki nowości. Kontynuacją samodzielnych poszukiwań była gra w bibliotece szkolnej, polegająca na znalezieniu przez klasę, jak największej liczby książek kryminalnych: na półkach i w katalogu. 1 miejsce i tytuł „Najwyższej klasy detektywów” zdobyła klasa 6a za znalezienie 128 pozycji. 2 miejsce – 6b (112), 3 miejsce 6c (87). Wszystkim gratulujemy! Efektem końcowym projektu było przygotowanie przez każdą klasę w PowerPoint „Wybuchowej prezentacji – Kryminał przedstawia się”.


„Wybuchowa prezentacja – Kryminał przedstawia się” - 6A
„Wybuchowa prezentacja – Kryminał przedstawia się” - 6B
„Wybuchowa prezentacja – Kryminał przedstawia się” - 6C
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 13
Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid XHTML 1.0 Transitional