Reklama
Naszą witrynę przegląda teraz 452 gości 
Reklama
Reklama
Reklama
Etapy realizacji PDF Drukuj Email
  1. W dniach 8 - 13 stycznia 2005 roku w Szkole Podstawowej nr 3 w Sierpcu odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli szkół z Hiszpanii, Portugalii, Słowacji, Włoch, Niemiec, Turcji i Polski w ramach unijnego programu Socrates - Comenius 1. Celem wizyty było opracowanie wspólnego wniosku do agencji narodowych - umożliwiającego wspólną realizację projektu "Życie w Europie - Jak widzą je nasze dzieci".

  2. We wrześniu 2005 roku Polska Agencja Programu Socrates zatwierdziła projekt „Życie w Europie – jak widzą je nasze dzieci” („Life in Europe – as our children see it”). Przyznała również fundusze na jego realizację. Akceptację swoich Agencji otrzymało 7 szkół (Nasi partnerzy). Koordynatorem projektu została szkoła z Niemiec. Inicjatorem i koordynatorem projektu w naszej szkole jest pani Renata Sujka – nauczyciel języka angielskiego.
  3. We wrześniu po otrzymaniu akceptacji Agencji nauczyciele i uczniowie zostali zapoznani z zadaniami i celami projektu. Opracowano szkolny plan realizacji projektu. W październiku przeprowadzono szkolny konkurs na logo. Na lekcjach języka angielskiego i informatyki uczniowie przygotowali prace plastyczno – językowe oraz prezentacje multimedialne o Polsce i sławnych Polakach, które zostały przesłane do szkół partnerskich.
  4. 16 – 19 listopada 2005 roku robocza wizyta w naszej szkole.
  5. Najważniejsze zagadnienia roku 2005/2006 to przyjaźń i rodzina. Tematy te będą poruszane na różnych lekcjach. Uczniowie zaprezentują swoją rodzinę, przyjaciół oraz sposób spędzania czasu wolnego z rodzeństwem.
  6. W grudniu 2005 roku nawiązanie kontaktów między szkołami, klasami i uczniami.
  7. W dniach 18 – 23 lutego pani dyrektor Anna Malinowska oraz Agnieszka Lipińska – nauczyciel języka angielskiego, gościły z roboczą wizytą w Barqueros w Hiszpanii, w ramach programu Socrates Comenius.
    Celem wizyty było omówienie dotychczas zrealizowanych etapów pracy oraz wytyczenie i ustalenie planu pracy na następny okres. Podczas spotkania wymieniono prace uczniów przygotowane przez poszczególne szkoły, a także podzielono się doświadczeniami metodyczno – pedagogicznymi.
    Zaproszeni goście obejrzeli szkołę w Barqueros, obserwowali lekcje: muzyki, języka hiszpańskiego i przyrody. Spotkali się z przedstawicielami lokalnych władz, dyrekcją szkoły oraz rodzicami uczniów.

  8. 23 marca 2006 roku – Dzień Comeniusa w naszej szkole.
    23 marca odbył się Dzień Promocji Szkoły. W godzinach od 1600 do 1800 można było zapoznać się z ofertą edukacyjną szkoły. Tegoroczny dzień otwarty upłynął pod hasłem naszego udziału w programie Socrates – Comenius. Nasi uczniowie przygotowali stoiska prezentujące kraje uczestniczące w projekcie (Niemcy, Włochy, Turcja i Hiszpania), na których nie tylko można było obejrzeć eksponaty związane z danym krajem, ale również spróbować ich tradycyjnych potraw, posłuchać muzyki. Zaprezentowaliśmy też wiele prac naszych uczniów przygotowanych w ramach projektu „Życie w Europie. – Jak widzą je nasze dzieci.” Wśród prezentowanych prac znalazły się też te wykonane przez uczniów z naszych szkół partnerskich. Punktem kulminacyjnym dnia był program artystyczny pt. ”To co najważniejsze” promujący rodzinę i przyjaźń, czyli główne zagadnienia naszego projektu.

  9. W dniach 7-12 maja, w miejscowości Quatru Sant’Elena we Włoszech miało miejsce spotkanie osób zaangażowanych w realizację projektu. Naszą szkołę reprezentowały Pani Dyrektor Małgorzata Staniszewska i nauczycielka języka polskiego – p. Anna Gibki. Celem spotkania było dokonanie ewaluacji projektu, wymiana doświadczeń związanych z realizacją postawionych celów, a także nakreślenie kolejnych (dotyczących następnego już roku szkolnego) zadań. Wizytujący włoską szkołę nauczyciele mieli możliwość dokładnego przyjrzenia się pracy szkoły; zapoznania się z poruszanymi przez nauczycieli zagadnieniami, metodami i formami pracy, na przykładzie takich lekcji jak: lekcje j. włoskiego, j. angielskiego, literatury. Szczególnie niezwykłe wrażenie wywołała lekcja muzyki (przeprowadzona w bogato wyposażonej pracowni), a także lekcja plastyki (technika decoupage’u). Goście spotkali się z bardzo ciepłym przyjęciem i ogromną troską włoskich przyjaciół, dużą otwartością i zaangażowaniem.

  10. Tematem projektu w roku szkolnym 2006/2007 jest szkoła i porównanie systemów edukacyjnych. Chcemy zaprezentować naszą szkołę oraz polski system edukacji. Będziemy rozmawiać o akcjach rozwijających działania wychowawcze, edukacyjne i profilaktyczne. Uczniowie będą rozmawiali o naszej szkole, poznają systemy edukacji w krajach partnerskich, jak również dowiedzą się, jak wygląda życie szkoły w innych krajach.
  11. W dniach 8 – 13 listopada 2006 roku odbyło się 4 już spotkanie przedstawicieli szkół biorących udział w programie Socrates Comenius. Tym razem gospodarzem była szkoła w Izmit z Turcji. Naszą szkołę reprezentowały nauczycielki – Agnieszka Lipińska i Elżbieta Dubaniewicz oraz uczniowie – Kamila Moczulska z 6c i Witold Paszkowski z 6a. Uczniowie zamieszkali u rodzin tureckich i uczestniczyli w lekcjach, wystąpili też w „Comenius Show” – prezentując polskie piosenki i tańce ludowe. Nauczyciele mieli zaś okazję obejrzeć interesujące zajęcia np. lekcję muzyki, na której wysłuchali ludowych piosenek tureckich, zajęcia wychowania fizycznego z elementami akrobatyki. Wszyscy wzięli też udział w uroczystościach związanych z rocznicą śmierci wielkiego bohatera narodowego Kamala Atatürka. Nauczycieli uczestniczących w programie przyjął w ratuszu burmistrz miasta. Gospodarze pokazali też uroki swojego miasta i Stambułu.

  12. 22 marca 2007 roku tradycyjnie już odbył się Dzień Promocji Szkoły. Tegoroczny poświecony był współpracy ze szkołami, kontynuowanej w ramach Programu Socrates - Comenius. Zorganizowano wystawy prac naszych uczniów poświęcone szkole i systemom edukacyjnym, czyli głównym zagadnieniom naszego projektu w tym roku. Zaprezentowano też prace uczniów ze szkół partnerskich np.: album o szkole hiszpańskiej z Barqueros, kartki wielkanocne i album o karnawale wykonane przez dzieci włoskie z Quarto S. Elena. Punktem kulminacyjnym był spektakl pt. „Szkoła moich marzeń”, który składał się z fragmentów „Akademii Pana Kleksa”, inscenizacji „Wycieczka”, występów akrobatycznych, tanecznych i wokalnych. W dniu tym aktywnie działał też szkolny wolontariat, który w ramach programu „Uczeń z klasą” prowadził sprzedaż własnoręcznie upieczonych ciast i prac plastycznych. Zebrane pieniądze przekazane zostały na letni wypoczynek dzieci z Domu Dziecka „Julin” w Kaliskach i schronisko dla bezdomnych zwierząt w Józefowie.

  13. W dniach 21- 26 maja odbyła się wizyta robocza w Szkole Podstawowej Nr 3 w Sierpcu, w której uczestniczyli nauczyciele i uczniowie ze szkół partnerskich z Niemiec, Turcji, Włoch i Hiszpanii. Naszą szkołę reprezentowała p. dyrektor Małgorzata Staniszewska oraz p. Renata Sujka. Goście uczestniczyli w uroczystości nadania szkole sierpeckiej im. księdza Jana Twardowskiego. Zwiedzali szkołę w Sierpcu oraz uczestniczyli w spotkaniach z uczniami polskimi. Podczas wizyty uzgodniono sposoby realizacji projektu w bieżącym i kolejnym roku szkolnym oraz wymieniono prace i listy uczniowskie. Goście odwiedzili również Gdańsk oraz Malbork.

  14. W dniach 16- 21 października 2007 odbyła się wizyta robocza w partnerskiej szkole niemieckiej w Eussenheim w Bawarii. W spotkaniu udział wzięli uczniowie i nauczyciele z zaprzyjaźnionej szkoły włoskiej oraz szkoły polskiej z Sierpca. Naszą szkołę reprezentowały nauczycielki: p. Renata Sujka i p. Katarzyna Bielecka oraz uczennice z klas 6a i 6b: Agnieszka Wardzińska, Hanna Kuchta i Zuzanna Bieniak. W tym roku niestety nie zakwalifikowały się do udziału w projekcie szkoły z Turcji i Hiszpanii. Uczniowie mieszkali u rodzin uczniów niemieckich i uczestniczyli w lekcjach w szkole w Eussenheim. Nawiązali przyjaźnie i mieli możliwość ćwiczenia umiejętności komunikacji w języku angielskim. Nauczyciele opracowali plan pracy nad projektem w bieżącym roku szkolnym. Mieli także okazję obejrzeć fragmenty lekcji nauczania zintegrowanego, języka angielskiego, techniki, uroczystości szkolne oraz przyjrzeć się niemieckiemu systemowi szkolnictwa. Wymienili się doświadczeniami dotyczącymi organizacji pracy szkoły. Zwiedzili również sąsiadujące ze szkołą przedszkole i uczestniczyli w spotkaniu z burmistrzem Eussenheim oraz przedstawicielem lokalnych władz oświatowych. Uczniowie i nauczyciele uczestniczyli też w wycieczce szkolnej do Wurzburga i Bamberga, którego zabytki należą do skarbów światowego dziedzictwa kulturowego. Urzekły nas również malownicze krajobrazy Frankonii.

  15. 13 marca 2008 zorganizowany został doroczny dzień otwarty w naszej szkole - Dzień Comeniusa, poświęcony prezentacji prac uczniowskich powstałych w ramach realizacji projektu międzynarodowego. Szkoła zaprosiła uczniów, ich rodziców, przedstawicieli pobliskich szkól i przedszkoli. Goście mieli możliwość zwiedzenia szkoły oraz obejrzenia wystaw prac plastycznych, albumów i plakatów poświeconych Warszawie i Bielanom - tegorocznej tematyce projektu oraz prac nadesłanych ze szkól partnerskich. Przedstawiono prace poświecone następującym tematom: legendy warszawskie, warszawska syrenka, Warszawa moich marzeń, fotografie i zdjęcia słynnych miejsc w stolicy, albumy dotyczące obszarów zielonych i przyrody, albumy i plakaty o Warszawie w języku angielskim i in. Chór szkolny zaprezentował koncert piosenek o Warszawie i Bielanach, natomiast uczniowie klas drugich wystąpili w przedstawieniu szkolnym.

  16. W dniach 21-23 kwietnia 2008 roku gościliśmy w naszej szkole nauczycieli ze szkoły włoskiej z Quatru Sant’Elena oraz niemieckiej z Eussenheim, którzy przybyli na spotkanie robocze w ramach realizacji programu „Uczenie się przez całe życie” (Comenius). Goście obejrzeli wystawy prac plastycznych, albumy i plakaty w języku angielskim poświęcone Warszawie i Bielanom. Przekazali również prace swoich uczniów dotyczące projektu i spotkali się z uczniami naszej szkoły. Obejrzeli apel ekologiczny z okazji Dnia Ziemi, przedstawienie klas II pt.”Kopciuszek” oraz wysłuchali koncertu piosenek o Warszawie w wykonaniu chóru szkolnego. Zwiedzali również zabytki Starego Miasta.

  17. W ramach realizacji programu Socrates Comenius w dniach 26 – 30 maja nauczycielki z naszej szkoły: Elżbieta Moczulska, Agnieszka Dobrowolska i Agnieszka Sikorska-Łempicka odbyły roboczą podróż na Sardynię do Quartu Sant`Elena, gdzie znajduje się nasza partnerska szkoła. Tam też miało miejsce spotkanie koordynatorów i nauczycieli z Niemiec, Włoch i Polski uczestniczących w projekcie. Uczniowie powitali zaproszonych gości w progach swojej szkoły w tradycyjnych strojach ludowych. Będąc we włoskiej szkole nauczyciele mieli możliwość uczestniczenia w zajęciach lekcyjnych, konfrontując realizację naszego wspólnego projektu na gruncie włoskim. W trakcie wizyty podsumowano ostatni rok trwania programu. Wymiana doświadczeń przyczyniła się do zacieśnienia więzi kulturowych i przyjaźni między krajami partnerskimi. Program pobytu na Sardynii obejmował również zwiedzanie zabytków stolicy – Cagliari i Alghero, urokliwego miasteczka położonego na północnym zachodzie wyspy. Uczestnictwo w takim programie buduje świadomość międzynarodowej wspólnoty w Europie, ukazując podobieństwa w aspektach edukacyjnych.

  18. Realizacja projektu międzynarodowego pt: „Życie w Europie - jak widzą je nasze dzieci?” dobiega końca. W pierwszym roku realizacji projektu dzieci prezentowały i poznawały życie rodzinne, dom oraz krąg przyjaciół w krajach, skąd pochodzą szkoły partnerskie. W drugim roku tematem dominującym była szkoła oraz porównanie systemów edukacyjnych. Trzeci rok upłynął pod hasłem „Moje rodzinne miasto”.
    W roku szkolnym 2007/2008 uczniowie podczas różnych lekcji oraz zajęć pozalekcyjnych pogłębiali swoją wiedzę dotyczącą stolicy i przygotowali albumy, plakaty, rysunki, prezentacje PowerPoint poświęcone Warszawie i Bielanom. Powstały następujące wystawy prac plastycznych i zdjęć: Warszawa wczoraj i dziś, Legendy warszawskie, Bielany, Syrenka warszawska, Zabytki Warszawy, Warszawskie wędrówki, Pomniki warszawskie, Warszawa moich marzeń, wystawa albumów dotyczących miejscowości partnerskich i in. Uczniowie przeprowadzili również wywiady z mieszkańcami Warszawy na temat: Warszawa obecnie i w przeszłości - zmiany, moja wymarzona Warszawa, a także stworzyli kalendarz najważniejszych wydarzeń z dziejów Warszawy. Przygotowali w języku angielskim albumy i plakaty o stolicy, które zostały przekazane do szkół partnerskich. Uczestniczyli też w wielu wycieczkach klasowych do znanych miejsc w Warszawie oraz lekcjach muzealnych. W systematycznie ukazującej się gazetce szkolnej powstał stały blok tematyczny poświęcony Warszawie i Bielanom. Uczniowie kl. IVc wzięli udział w konkursie „Moje miasto w obiektywie”- sfotografowali najpiękniejsze miejsca w stolicy i przygotowali wystawę. Na lekcjach przyrody uczniowie klas IV przygotowali prace pt: Projekt wycieczki po Warszawie, Sławni warszawiacy oraz Mazowsze - moja mała ojczyzna. Na lekcjach muzyki oraz zajęciach chóru dzieci poznały liczne piosenki poświęcone stolicy oraz Bielanom. Chętni uczniowie z klas IV- VI rozpoczęli korespondencje z rówieśnikami z zagranicy. Zagadnienia związane z propagowaniem postawy tolerancji oraz przeciwdziałaniem agresji, ksenofobii i rasizmowi były poruszane na lekcjach religii, etyki i godzinach wychowawczych. Realizacja trzyletniego projektu finansowanego przez Unię Europejską przyczyniła się również do wzbogacenia bazy środków dydaktycznych szkoły. Pozwoliła również na udział niewielkiej liczby uczniów i nauczycieli w wizytach roboczych organizowanych w szkołach partnerskich.

 
Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid XHTML 1.0 Transitional