HARMONOGRAM DZIAŁAŃ W RAMACH PROGRAMU COMENIUS w roku szkolnym 2011/2012 Temat projektu: Sztuka jest mostem kulturowym pomiędzy nami Nasi partnerzy: Wielka Brytania, Szwecja, Dania, Czechy, Niemcy
|
Działanie |
Termin realizacji |
1
|
Przedstawienie nauczycielom i uczniom celów i zaplanowanych działań związanych z realizacją projektu.
|
wrzesień 2011 |
2
|
Poinformowanie społeczności lokalnej o celach projektu, partnerach i zaplanowanych działaniach – artykuły na stronie internetowej szkoły
|
wrzesień 2011 |
3 |
Przygotowanie prezentacji PowerPoint w języku angielskim o Polsce (flaga, barwy narodowe, stolica, najpiękniejsze miejsca, które warto zobaczyć, architektura, położenie geograficzne, ciekawostki). |
wrzesień 2011 |
4 |
"Wspomnienia z wędrówek po polskiej krainie"- prace plastyczne lub fotograficzne w formie książeczki przygotowane przez uczniów klas I-III (tytuły prac w języku angielskim). |
wrzesień 2011 |
5 |
Przygotowanie plakatów z popularnymi wyrażeniami i zwrotami grzecznościowymi w wybranym drogą losowania języku kraju partnerskiego (klasy IV-VI). Audycja radiowa ,,Tydzień języków obcych” – przypomnienie faktów i ciekawostek o krajach partnerskich oraz nauka podstawowych zwrotów w językach państw zaangażowanych w projekt. |
wrzesień 2011 |
6 |
,,Kącik Comeniusa”- stworzenie na II piętrze gazetki, z informacjami dotyczącymi projektu, prezentacją produktów, bieżących prac otrzymywanych z partnerskich szkół ( prace plastyczne, plakaty, foldery itp.), fotografiami z wizyt międzynarodowych. |
październik 2011 |
7 |
"Jeden dzień z mojego życia szkolnego"- nagranie filmu przedstawiającego życie szkolne, sale lekcyjne, szkolne uroczystości, organizacje, codzienne zajęcia. |
listopad/ grudzień 2011 |
8 |
Stworzenie księgi popularnych zwrotów grzecznościowych oraz użytecznych wyrażeń i zwrotów w językach państw, z których pochodzą szkoły partnerskie. |
listopad 2011 |
9 |
Zaprojektowanie i wysłanie kart świątecznych z życzeniami w języku angielskim do zaprzyjaźnionych szkół (wymiana pocztówek między uczniami) |
grudzień 2011 |
10 |
Literatura – przygotowanie Międzynarodowej Księgi baśni, legend i opowiadań dla dzieci (streszczenie trzech wybranych polskich legend w języku angielskim wzbogaconych ilustracjami) Uczniowie z Niemiec przygotowują wspólną okładkę dla Księgi wszystkich baśni z krajów partnerskich. |
styczeń/ luty 2012 |
11 |
Nawiązanie mailowego kontaktu z uczniami ze szkół partnerskich poprzez wymianę informacji nt. ulubionej muzyki na wspólnej stronie projektu (grupa chętnych uczniów). |
luty 2012 |
12 |
,,Muzyka w naszych krajach”- nagranie płyty CD z polskim hymnem narodowym i popularnym na całym świecie utworem „Panie Janie”. Nasz szkolny chór zaśpiewa tę piosenkę także po angielsku, niemiecku, czesku, szwedzku i duńsku. |
marzec 2012 |
13 |
,,Tańce naszego kraju”- nauka popularnych polskich tańców. Nagranie filmu. Nauczyciele w-fu i świetlicy będą na swoich zajęciach uczyć popularnych, polskich tańców, które zostaną zaprezentowane gościom podczas wizyty w naszej szkole. |
marzec 2012 |
14 |
Wizyta międzynarodowa w Polsce - prezentacja narodowych tańców i nauka rytmów tanecznych naszych gości (nagranie filmu) Obejrzenie widowiska związanego z obchodami 40-lecia szkoły. Wysłuchanie utworu „Panie Janie” w językach krajów partnerskich w wykonaniu szkolnego chóru. |
maj 2012 |
15 |
Przeprowadzenie wśród uczniów i nauczycieli ankiety ewaluacyjnej z działań po pierwszym roku projektu. |
maj 2012 |
16 |
Komunikacja mailowa nauczycieli i uczniów ze szkół partnerskich dotycząca opisu planowanego wakacyjnego wypoczynku lub innej dowolnej tematyki. |
czerwiec 2012 |
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ W RAMACH PROGRAMU COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013 Temat projektu: Sztuka jest mostem między narodami Nasi partnerzy: Wielka Brytania, Szwecja, Dania, Czechy, Niemcy
|
Działanie |
Termin realizacji |
1
|
Zapoznanie uczniów, nauczycieli i rodziców z harmonogramem działań na rok szkolny 2012/13
|
początek września |
2
|
Przypomnienie położenia geograficznego szkół partnerskich.
|
wrzesień |
3 |
Kalendarz świąt polskich. Przygotowanie 6 kalendarzy na rok 2013 (po jednym dla każdego kraju uczestniczącego w projekcie) ilustrowanych pracami plastycznymi uczniów na temat wybranego święta z każdego miesiąca z dodatkowym opisem w języku angielskim:
styczeń - Trzech Króli luty - Tłusty Czwartek marzec- Dzień Kobiet kwiecień- Wielkanoc maj - Konstytucja 3 Maja czerwiec - Noc Świętojańska lipiec - wakacje sierpień - rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego wrzesień - rocznica wybuchu II Wojny Światowej październik - Dzień Nauczyciela listopad - Święto Niepodległości grudzień - Boże Narodzenie
Przesłanie kalendarzy do szkół partnerskich.
|
połowa października |
4 |
Konkurs plastyczny dla klas 4-6 na temat: „Kopia słynnego polskiego obrazu z dodatkowym opisem w j. angielskim”. Do wykonanej pracy plastycznej uczniowie dołączają zdjęcie oryginału Zapoznanie ze słynnymi obrazami polskimi- na lekcjach plastyki, techniki i godz. wychowawczych (ekspozycje Muzeum Narodowego) Wystawa prac konkursowych, reprodukcji oraz informacji na temat malarstwa polskiego w kąciku Comeniusa na II piętrze |
listopad grudzień |
5 |
Wystawa prac dotycząca malarstwa krajów partnerskich - malarze i ich dzieła. Realizacja tematu na lekcjach z wychowawcami klas młodszych |
grudzień |
6 |
„Moje ulubione lekcje plastyki i techniki w szkole”- konkurs z informatyki i języka angielskiego dla klas starszych na prezentację PowerPoint. Prezentacja wybranych lekcji plastyki i techniki oraz prac dzieci powstałych w ciągu całego roku z komentarzem w języku angielskim. |
styczeń - marzec |
7 |
„Wybitni pisarze i poeci polscy oraz ich dzieła” - prezentacja PowerPoint w języku polskim i angielskim. Przygotowanie informacji na temat twórczości wybranych polskich pisarzy i poetów. |
do końca kwietnia |
8 |
Prowadzenie przez uczniów korespondencji z rówieśnikami ze szkół partnerskich. |
cały rok |
9 |
Zapoznawanie z produktami projektu otrzymanymi ze szkół partnerskich na lekcjach j. angielskiego, informatyki, kołach zainteresowań. |
cały rok |
10 |
Realizacja tematów związanych z propagowaniem tolerancji, zapobieganiem wrogości, ksenofobii i uprzedzeniom na godzinach wychowawczych i lekcjach języka polskiego. |
cały rok |
11 |
Quizy i artykuły w okolicznościowej gazetce szkolnej dotyczące tematyki projektu. |
cały rok |
12 |
Wycieczki do Muzeum Narodowego, galerii sztuki oraz Zamku Królewskiego w celu zapoznania uczniów z polskim i europejskim malarstwem, zwiedzanie słynnych polskich zabytków |
cały rok |
13 |
Przygotowanie kwestionariusza ewaluacyjnego oraz podsumowanie wyników ewaluacji. |
maj |
14 |
Zamieszczanie produktów projektu na stronie internetowej. |
na bieżąco |
15 |
Dzień Promocji Szkoły: zorganizowanie wystawki dotyczącej produktów projektu oraz realizacji programu w szkole. |
marzec |

|